Wednesday 13 January 2010

Hit Me A Book!

Hello everyone!

As a new year resolution, this year I want to read more books but also I want to apart myself from my very percious fantastic fiction stories and read different styles and types. (My precioussss!) The books I should have read long time ago, the books will change my life, the books will make me say "That's how you write a book!".

Why am I saying this here? Because you will tell me what I should read and I will read. At least I will try.

So, I am asking you to leave a comment and tell me what is your favorite book, why I should read and maybe you can even tell why this book is your favorite.

By the way, when I finally finish this list and read all these books I will choose one them as the best of the bests and the person who recommended to me will win my favorite book and I will send via post.

Thank you very much for your contribution;
fab

----------------------Türkçe--------------------------

Herkese merhaba!

Bu yıl için aldığım kararlardan bir tanesi daha fazla kitap okumak ama özellikle kendimi pek kıymetli fantastik kurgu kitaplarımdan ayırıp, değişik stil ve tarzda kitaplar okumak. (Kıymetlimiss!) Çok uzun zaman önce okumuş olmam gereken kitaplar, hayatımı değiştirecek kitaplar, bana "kitap böyle yazılır aq" dedirtecek kitaplar.

Peki ben bunları neden burada zırvalıyorum? Çünkü bana hangi kitapları okuyacağımı sizler söyleyeceksiniz ve ben de okuyacağım. (Valla!) En azından deneyeceğim.

Kısaca sizden bir yorum bırakmanızı ve favori kitabınızı söylemenizi, neden özellikle o kitabı okumam gerektiğini ve eğer dilerseniz bu kitabın neden sizin favori kitabınız olduğunu yazmanızı istiyorum.

Bu arada bana tavsiye edilen bütün kitapları okuduktan sonra aralarından benim için favori olanını seçeceğim ve her kim ki bana o kitabı tavsiye eden, benim favori kitabımı kazanacak ve ben kendisine posta yoluyla göndereceğim.

Katkılarınız için şimdiden teşekkürler;
fab

------------Google Translate--------------

Hello everyone!

Yeni bir yıl çözünürlük gibi, benim çok değerli fantastik kurgu öyküleri dışında kendimden de ben istiyorum daha fazla kitap okumak ve farklı stilleri ve türleri okumak istiyorum bu yıl. (En değerli!) Kitap okumak gerekir uzun zaman önce, kitaplar, kitaplar bana "Bu nasıl bir kitap yazmak söylemek yapar!" Hayatımı değiştirecek.

Neden bunu burada söylüyorum? Çünkü sen ne okumak gerektiğini söyler ve ben okuyacaktır. En azından ben çalışacağız.

Ben bir yorum bırakmak ve ne favori kitap, neden ve okumalısınız belki bile neden bu kitap favori olduğunu söyleyebilirim bana söylemek am asking.

Arada, ne zaman I nihayet bu listeyi tamamlamak ve seçersem tüm bu kitapları okumak bunlardan bests ve bana benim en sevdiğim kitabı kazanacak tavsiye ve posta yoluyla gönderilecek kişinin en iyi şekilde.

Çok katkınız için teşekkür ederiz;
fab

16 comments:

beNq (: said...

A'dan Z'ye seri katiller ansiklopedisi
yazar: harold schechter - david everitt

Psikopat
Yazar: Keith Ablow

no need to explain! (: kitaplarin isimleri konusuyor zaten (:

Kasia said...

so.. I'm saying- Master and Margarita by Bulhakow (I really want you to read that) and Theo's Oddysey. And maybe Sophie's World? but there are long books ;) Long shoot?:)

ugurmistacoglu said...

-Diriliş
-Şu Çılgın Türkler
-Cumhuriyet (turgut özakman)
Bu 3 kitap birbirinin devamı olup Atatürk ve bir çok isimsiz kahramanın bu ülke için nasıl mücadele verdiğini en güzel anlatan kitap serisi.

-Hamlet (william shakespeare)
(çünkü bir çok kitap senin onu bildiğini varsayar.)

Dorian Grey Portresi (Oskar Wilde)
Çünkü bu dahi adamın tek romanı
(Diyalogları çok iyi)

Dostoyevski'nin tüm kitapları
Tolstoy'un tüm kitapları

Sefiller (victor hugo)

Düşünce Tarihi (Orhan Hançeroğlu)
Dünyanın kurulduğu günden bugüne ne aşamalardan geçtiğini anlatıyor.

Olasılıksız (tekrar kitap okumaya başlamak için ideal bir kitap sayfaları nasıl çevirdiğini bilemiyorsun)

Semerkant (Amin MAALOUF) öMER Hayyam'ı anlatan iç içe öyküler

Ve en ağırı geliyor
CEVAHİR-İ MESNEVİYYE (Şefik Can)
Mevlana

ugurmistacoglu said...

Evet Sophie'nin Dünyası da felsefenin ilk başlangıç kitabıdır.
Daha önce okumadıysan basit ve geç kalınmış bir kitaptır.

Anonymous said...

Fab, bence acilen "evrenden torpilin var" kitabını okumalısın.. İyi gelecek :)
AblaN

Kasia said...

hahahaha it will take him ages to read all of them :D Bu great! I'll have a list of christmas/anniversary/birthday presents for next 20 years ;) Keep going everyone please :D

NzN said...

İhsan Oktay Anar okumadıysan şimdiye kadar koşa koşa al ve başla derim.
* Suskunlar
* Efrasiyab'ın Hikayeleri
* Puslu Kıtalar Atlası
* Amat

Anonymous said...

oh my god, what for a request..... there are so many great books......
i liked william shakespears twelfth night, my sisterts keeper is sad but brilliant, Wuthering heights was amazing ( but also sad), jane eyre is very interessting, the twilight saga is very girly so if you want to understand girls and their wishes (everyone needs an edward) read them :), oh and then i got a very very good book on xmas, its called Love begins in Winter by simon von booy, there are shortstories about life, love and loss, i enjoyed them ....
think thats a good start isn`t it ???

Ale said...

ooo well i like some Italian book, they are really similar in theme to Cohelo (thet i like too)..

V said...
This comment has been removed by the author.
V said...

Olağanüstü Kitlesel Yanılgılar ve Kalabalıkların Çılgınlığı & Karışıklığın Karmaşası - Charles Mackay, Joseph De La Vega

Oha dedirtecek bir kitap olmasa da kitlesel tepkilerin günümüzde nasılsa geçmişte de nasıl etkili olduğunu gösteren bir kitap. Belkide tam tersi. Yatırım klasiği olarak geçmekte,ilgini çekermi bilmem :)
Ertan

Malika said...

Ale has already mentioned Paulo Coelho. I think you should start with "The Alchemist: A Fable About Following Your Dream " by Coelho. It's very short, easy to read,cheap and a book full of great advice. ;) I think you would like it.
Another book I really liked is "A long walk" by Stephen King. It's exciting, again easy to read and when I read it I couldn't put it away! The long walk centres around a young man who decides to enter a competition called the Long Walk, whereby one hundred competitors literarally walk until they drop, with anyone who drops below four miles per hour being brutally dispatched by a group of heartless soldiers until only one is left. Why compete? Because of the ultimate prize - anything he desires (www.amazon.co.uk).

Well, have fun reading all those book!

NGG said...

Irvin D. Yalom - Nietzsche Ağladığında
Amin Maalouf'un kitapları özellikle Semerkant
Glenn Meade'in kitapları özellikle Brandenburg

Anonymous said...

Berra Der ki;

Trevanian- Şibumi
İhsan Oktay Anar- Puslu Kıtalar Atlası
İhsan Oktay: Suskunlar,
Trevanian'dan İnfazcı
Peter Willey- Alamut Kalesi
Erdal Öz- Yaralısın
Ahmet Altan Sudaki İz
Ahmet Altan Tehlikeli Masallar benim favorilerim arasında yer alıyor.
Ayrıca bu aralar şu Stephanie Meyer'ın vampir kitapları serisine sarmiştim. En sonuncusu bu sabah bitti. Çok sürükleyici.. Zamanın nasıl geçtiğini anlamak istemeyenlere...

Unknown said...

Yetenekli olmanın yeterli olmadığını ancak şansın çaba kadar değerli anlatıyorç Okuğunda seni bekleyen fırsatlar için biraz daha anlamlı düşüneceksin.

Outliers (Çizginin Dışındakiler) - Malcolm Gladwell

ugurmistacoglu said...

Berra'nın önerdiği,
Peter Willey- Alamut Kalesi'ni Smerkant'tan sonra okumanı tavsiye ederim.

Related Posts with Thumbnails