Wednesday 26 September 2007

Tor Ku = Kol Pa

"Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu sıralamasında 54. sırada yer alan, Konya Şeker, Torku ile çikolata pazarına adım attı."

Yeni çikolataları "Torku" ile çikolata dünyasına yeni bir soluk getirdiler. (Göyaa...) Reklama göre "Dünyalılar gerçek çikolatayı işte böyle keşfetti." deniyor. İddialı bir reklam. Buyrun buradan izleyin reklamı öncelikle izlemediyseniz:



Şimdi "gerçek çikolata" gibi iddialı bir söz kullanıyorsan, orjinal olduğunu, benzersiz olduğunu göstermelisin değil mi? "Gerçek" herkesin ağzında olan ama aslında her ağza sığmayacak kadar büyük bir kelimedir.

Şimdi ben çikolatayı henüz denemedim. Zaten çikolata piyasasıyla da "yiyici" olmak dışında bir alakam yok. Elbet deneriz. Benim derdim reklamla.

Şimdi "gerçek" diyecek kadar cesursan, bunu öncelikle reklamda göstereceksin. Ben önce reklamı görüyorum ve çikolatan dünyanın en iyisi de olsa tadını oradan alamıyorum. E ben şimdi gerçeklik, orjinallik beklerken ne görüyorum? Göya 2 tane uzaylı karakter "yaratılmış" reklam için. Hayır efendim, hiç de yaratılmamış. Ülkemizde hep yapıldığı şekliyle "yaratmak" kısmı es geçilmiş ve "burada hazırı var" denilmiş. Yurtdışından ithal edilmiş. Hatta ithal, legal bir kelime. Basbaya araklanmış işte.

Nereden mi araklanmış? Buyrun buradan:



Bu Moby'nin "In This World" adlı parçasının klibi. Hazır böyle karşınıza çıkmışken dinleyin, izleyin. Benim çok sevdiğim parçalardandır ve ilk çıktığında klibine de bayılmıştım. O küçük uzaylıların, biz dünyalılarla iletişim kurmaya çalışması ve animasyonda bu kadar başarıyla verilebilen duygular. Harika bir iş.

Sonra ne oluyor? Bizim türkler "HURRAAA!" diyerek içine ediyorlar. İki videoyu da izlediyseniz aynen araklanmış fikir. KOLPA! Yaratıklar, ellerindeki tabelalar, animasyonların eklendiği çekimler... Sadece bizimkilerin yaratıkları, orjinallerinin yanında pek bi sevimsiz ve kahverengi.

Ben kızıyorum böyle şeylere! Üretsenize arkadaşım! Kafayı çalıştırsanıza! Nedir bu araklama durumu yani? Fikirleri bile yurtdışından getirtiyoruz.Hiç sıkamıyoruz g.tümüzü!.. Ne gönlü zengin, ne menem bi ırkmışız biz yahu?!

Durum budur. Eminim Moby'i tanıyan seven herkes bunu anında farketmiştir de ben bir reklam yazarı aday adayı olarak blogumda bahsetmezsem iki gözüm açık giderim dedim kendi kendime. (Kendi kendime ne garip şeyler diyorum ben ya?)

Öyle işte. Paylaştım bitti.

Şimdi Moby'i tekrar izleyebilirsiniz.

Saygılarımla;
fab

26.09.2007 / 00:52 / Çarşamba / Ev / Bilgisayar / Kanal D

2 comments:

fab said...

Hayret yani? Google Analytcs'ten baktığımda bu yazım, en çok ziyaret edilen yazım olmuş. Hatta tüm diğer yazıların toplamıyla eşdeğer kendi başına. Gel gör ki bir tane bile yorum bırakan olmamış.

Ya millet benimle aynı görüşte değil ya da moby'i sevmiyorlar. =P

Pek sevmiyoruz di mi yorum bırakmayı falan? =D

Anonymous said...

valla ben de senin gibi ilk izledigimde farketmi$tim fab.. ama üstüne yorum yapılabilicek tarzda bi yazı diil gibi =D

yani söyleyebiliceim tek $ey:

+1

Related Posts with Thumbnails