Wednesday 4 April 2007

bi kenan vardıııı, canı sıkılaaaaan!


Bu ne saçma bir reklamdır?

Çıkış yaptıkları jingle larıyla (bi adam vardııııı, canı sıkılaaaan.) ve grafikleriyle çok takdir etmiştim halbuki Turkcell-im kampanyasını. Cep telefonlarından internete girmeleri için insanları kandırmaya çalışıyor olsa da şirin bir reklam kampanyasıydı ve Turkcell'in bu kampanyayla oldukça fazla kişiyi cepten internet dünyasına çektiğine şüphem yok.

Aslında Turkcell-im'in yeni bir buluş yapılmışcasına sunulması biraz saçma gelmişti bana. Sonuçta girdiğiniz yer internet. Ha cep telefonundan girmişsiniz, ha bilgisayardan. İnternet dünyasına aşina insanlar bu tuzağa düşmüyordur zannımca ama zaten Turkcell'in ulaşmayı amaçladığı kitle bu bilgiye sahip olmayan ve harcayacak fazladan parası olan insanlardan oluşuyor.

Ürün iyidir, kötüdür benim derdim değil açıkçası. Ben işin reklam kısmıyla ilgileniyorum. Elbetteki kötü ürünün reklamını yapmak her zaman daha zordur. Eğer satmanız gereken ürün "Ölümsüzlük İksiri" ise bunun pazarlamasında bir zorluk çekmezsiniz. Turkcell-im ise bir cep telefonu ve internet kullanıcısı olan benim için paketi bol yaldızlı gereksiz bir ürün. Bu durumda reklam kampanyasını
yapan arkadaşlar bu gereksiz ürün için oldukça iyi bir iş çıkarmışlar. En başarılısı da dillere dolanan jingleları.

Ancak bu son reklamları tam bir facia! Hiç mi elle tutulur bir yanı olmaz? Neden Kenan DOĞULU? Tamam, Eurovizyon yarışması, Shake It Up Şekerim, güncel bir yüz vs. Başka? Başka bişi yok. Yapmış olmak için yapılmış bir reklam işte. O muhabirler nerede sıkıştırıyor Kenan'ı? Neden sıkıştırıyor? Kenan neden o odada tek başına? Kenan ne derece bir zekaya sahip ki muhabirlerden kurtulmak için çok dahiyane bir yolmuşcasına Turkcell-im'i akıl ediyor? Peki muhabirler ne kadar aptal olabilirler ki o cep telefonuyla Kenan'ı falan unutuyorlar. Ayrıca neden gol indiriyor Kenan cepten? Muhabirler magazin değil spor muhabiri mi? O gol canlı yayındaki bir milli maç mı? Banttan olan ve milli maç olmayan bir gole insanlar öyle bir tepki verir mi? Daha fazla soru üretmek istemiyorum...

Gereksiz reklamlar serisine bir yenisi daha eklenmiş oldu. Bunun için Turkcell-im'e teşekkür ediyoruz.

Kenan'a da Eurovizyon'da başarılar diliyoruz ancak çok da umudumuz yok. Kenan üzerinde baskı hissetmesin. O şarkıdan bi cacık olmaz. =)


Hadi bakalım! Shake it up şekeriiiim! ZIPLAAA!

04.04.2007 / Çarşamba / 02:18 / ev

No comments:

Related Posts with Thumbnails